Friends as inspiration

Jag har tänkt väldigt mycket på detta sedan jag flyttade hit. Många gånger har jag fått frågan hur en trygghetsnarkoman som jag tog klivet och flyttade till New York. Jag tror att de vänner vi väljer att omge oss med formar oss. Att jag är där jag är idag är till stor del ett resultat av de fantastiska människor jag omger mig med. De är individer som utmanar både sig själva och mig. Då jag själv vill utvecklas och bli en bättre människa känns det vettigt att omge sig med människor som strävar efter detsamma.

Att ha vänner som förstår ens drömmar, kan relatera till dem och uppmuntra en när andra eller man själv ifrågasätter drömmarna är viktigt för att man ska våga sträva efter dem. Lilly hade en status på FB häromdagen:
”If your dreams don’t scare you…If you don’t get a doubtful feeling when you think of achieving them…You are not dreaming big enough.”
Drömmar är lite skrämmande, men att ha vänner som också strävar efter skrämmande drömmar normaliserar det och gör att det känns mindre främmande. How could I not get inspired with people like these:

Detta bildspel kräver JavaScript.


Thank you for inspiring me to challenge myself, each and every day.

Disclaimer: Alla mina vänner inspirerar mig och motiverar mig att utmana mig själv, bildspelet ovan illustrerar dem som inspirerat mig att våga ta klivet att flytta utomlands.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Friends as inspiration

  1. Tove Nilsson skriver:

    va söt du är vännen!! (Och jag såg att du valde min hittills charmigaste bild…) du inspirerar mig också såklart! Ska bli skönt att få tillbaka dig om än för bara ett par månader 😀

Kommentera

