Cancelled credit cards

I tisdags när jag satt på Starbucks och pluggade, är jag 80% säker på att killen med pistolen klev in. Allt stämde förutom att jag inte kunde se om han hade tatueringen på halsen för han hade en do-rag som gick ner i nacken och hörlurar som täckte halsen på sidorna. Han hade en gymväska nonchalant slängd över axeln och köpte kaffe. Jag tittade upp och fick syn på honom i kön. Stelnade till i hela kroppen och glömde för ett ögonblick att andas. Eftersom jag inte var helt säker ringde jag inte polisen. Men detta medförde att jag bytte Starbucks. Om det är så att han tränar på gymmet på andra sidan gatan har jag inte lust att se honom var och varannan dag. Pluggkoncentrationen försvann ju dessutom totalt.

Så nu sitter jag på mitt nya Starbucks. Här är klientelet annorlunda, mer mixat, då det är Harlemites blandat med studenter från City College och Columbia som båda ligger hyfsat nära. Nyss fick, vad jag gissar var en Columbia-student ett utbrott. Han drog sitt kort för sitt och tjejens kaffe. Det blev nekat. Han fnös och slängde fram ett annat flådigt kreditkort. Detta blev också nekat. Tjejen fick betala medan killen ringde sin bank. Korten var spärrade från kontoinnehavaren. Killen ringde ytterligare ett samtal och började skrika ”what the hell do you mean you cancelled my credit cards dad, are you stupid?!”. Hade gärna tjuvlyssnat på hela det samtalet, men de tog sitt kaffe och gick. Kunde inte höra dem, men venerna som pulserande stod ut från hans hals och hans panna medan han fortsatte skrika i telefonen medan de promenerade gav mig intrycket av att samtalet inte gick i den riktning han ville.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

