Ordförråd

Jag gillar att utöka mitt ordförråd. Dock kände jag för ett tag sedan att jag nog främst lärt mig slang sedan jag flyttade hit. Men ibland blir jag glad när jag inser att jag använder ord som i mitt vardagsspråk som jag tidigare inte använde. Som i min nuvarande sms-konversation där jag använder orden arbitrary, delineate och trajectory. Inga exceptionella ord, men ändå ord som jag inte använde tidigare. Så det är inte bara ghetto talk jag lärt mig, vilket ju känns rätt gött. Den sms-konversationen kontrasterar rätt bra med min och Lilly’s sms-konversation imorse:
Lilly: Yo muh nigga
Jag: What’s good in the hood?
L: I took today off. I’m happy.
J: Wth???
L: Because why not? Fuck them with a broomstick
J: Lmao you cray bro
L: Yeah bruh gotta grab it by the balls son
Jag siktar på språkmässig mångsidighet. Den här killen kan man dock kalla mångsidig (själva klippet börjar på timestamp 1:20):

Det här inlägget postades i ESL. Bokmärk permalänken.

Kommentera

