Svensk sommar

Trött, oh så trött. Lyckades inte sova alls i natt av någon anledning. Oh well. Idag skrev vi grupptentan. Den blev skitbra, vi blev klara för en dryg timme sedan. Sitter nu med mitt statistikpaper. Bara det och högen med små skrivuppgifter kvar innan jag är klar för terminen. Tror allt att det får bli lite salsa ikväll. Håller på att bli koko av allt stillasittande! Men nu är det snart över, mål i sikte!

Sitter här och tittar ut över mitt kära Harlem och känner mig nästan lite nedslagen över att jag åker till Sverige så snart. Missförstå mig rätt, självklart ska det bli jättehärligt att träffa alla som jag saknat så länge nu! Men de av er som flyttat till en ny stad vet hur kämpigt det stundvis kan vara innan man byggt upp ett riktigt socialt nätverk. Som person älskar jag att ha vänner omkring mig så det har varit en stor omställning för mig.

Amerikaner är öppna och sociala, så jag har oräkneliga bekantskaper, men riktiga vänskaper tar längre att bygga här än hemma. Och den sista månaden har de så sakteliga börjat blomma. Jag får inbjudningar hem till folk, Alysse ville bjuda mig till hennes mammas stora födelsedagsfest på vischan i Massachusetts, en av praktikanterna bjöd in mig att hälsa på henne i Boston i sommar, Erika bjöd in mig till en konsert, kursare vill hänga och dansare vill mötas utanför dansgolvet. Det känns trist att missa allt detta.

Förhoppningsvis kvarstår dessa möjligheter till augusti när jag kommer tillbaka och under tiden får jag njuta av en svensk sommar i mina kära vänners sällskap!

Midsommar 2010

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

