Café Fiorello

För någon månad sedan var jag och Lilly ute och brunchade. Det blev italienskt på Café Fiorello som ligger nära Columbus Circle och min skola. Jag åt någon riktigt god pasta medan Lilly njöt av en risotto med allsköns skaldjur i.

När vi hade ätit klart och satt och njöt av vårt kaffe fick paret vid bordet bredvid in sin dessert. Chokladmousse med vispgrädde. Servitören kom med två stora silverhinkar och slevade upp en rejäl portion till dem att dela på. Paret berättade att de brukade bo i New York och fann detta ställe under den tiden. Sedan dess har de flyttat till Connecticut och har nu 2 timmar från där de bor in till Manhattan. De vallfärdar till Manhattan med ett par månaders mellanrum enkom för chokladmoussen på den här restaurangen.

Lilly och jag kunde ju självklart inte låta bli utan beställde in en egen portion. Funderar på om jag ska ta med vänner på besök från Sverige dit för chokladmoussen lär få dem att vilja återvända till staden och hälsa på regelbundet. Wow. Ren chokladnjutning.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

