An honest first date?

Jag har varit på ett gäng första dejter sedan jag flyttade till New York. Personligen så har jag haft kul på nästan allihop. Kanske främst för att amerikanarnas sociala förmågor gjort att det varit lättsamt även om det varit så att en av oss inte känt något intresse. Det har inte blivit obekvämt, till skillnad från de få första dejter jag varit på här hemma när man verkligen kan känna den obekväma stämningen i luften.

Men första dejter ger en ju väldigt begränsad information om det prospekt man har framför sig. Man beter sig som bäst, klär sig fint, tyglar sina ovanor och håller i de flesta fall negativa åsikter om motparten för sig själv. Så vad skulle hända om man hade en helt ärlig första dejt? Detta har illustrerats väl i denna video:

Det här inlägget postades i Random, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till An honest first date?

  1. Madeleine skriver:

    Det gick väldigt lätt att lära känna Ken mycket pga att han är väldigt lätt att prata med och precis som du skriver, väldigt social 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Det kan jag tänka mig! Jag tycker det är mycket lättare att slappt av när någon är social på det sättet och det gör dejterna mycket mer behagliga 🙂

Kommentera

