Guldkant, matkoma och åldersnoja

Trots att jag jobbar mest hela tiden har jag väldigt mycket guldkant på tillvaron. I torsdags blev jag bjuden på middag hos Pia och hennes sambo Emil. Ugnsrostade rotfrukter med syndigt god chèvrekräm och jordgubbstårta till efterrätt (detta efter smörgåstårta och gräddtårta på jobbet, kommer rulla på planet tillbaka till NY!) samt drinkar, vin och punsch ackompanjerat av spänningen diskussioner. Ska vara blomvakt åt dem under två veckor när de är på semester och får då byta luftmadrassen på Hisingen mot en dubbelsäng mitt i stan. Visade sig att blomvakt var lite mer avancerat än jag trott, HELA deras balkong är nämligen en stor grönsaksodling. Potatis, sallad, majs, tomater, örter och mycket annat. Jag har bett dem lämna en instruktionsbok!

20120623-071256.jpg
Igår åkte jag, Tove och Anna ut till Mölndal för lyxig midsommarlunch hos amazonen och thaiboxningsmästaren Jennifer och hennes sambo. God mat och trevligt sällskap! Eftersom jag skulle jobba idag skippade jag festen de skulle på efter. Så Tove och jag åkte hem för ett litet Men in black-maraton som gav oss smärre åldersnoja, då filmerna är tolv och tio år gamla. Tove inser att 2015 som inte känns det minsta avlägset är det tio år sedan hon bodde i Nya Zeeland och känner sig plötsligt gammal. Jag funderar på vad 2015 innebär för mig och inser, gulp, att det är året jag fyller 30. What?!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Guldkant, matkoma och åldersnoja

  1. Arne Johansson skriver:

    Livet är hårt och skoningslöst… men du har över 30 år kvar till 60.!!!! Kram

  2. David skriver:

    hihi. Jag fyller 30 år 2 mars 2013.
    Jag har också känt en klump i halsen, men jag lovar, om jag överlever, att berätta för dig hur det verkligen känns.

Kommentera

