Leaving on a jetplane

Flyttade in i Pia och Emils fina lägenhet igår. Söt-Pia hade bakat bröd åt mig och Emil hade fixat en blomvattningsguide åt mig.

Ser så himla mycket fram emot att återvända till New York. Lilly ringde igår och berättade om lite käppar i hjulen för våra lägenhetsplaner, men vi kom fram till en lösning. Häromdagen skrev en av salsatjejerna att hon saknar mitt sällskap i salsavardagen. En av mina förra praktikkollegor ville ses och catcha upp så fort jag kommer tillbaka. Alysse messade just att hon saknar mig och att hon behöver lite pepp inför en dejt på fredag som hon är nervös för. Känns som att den här hösten kommer bli grym!

20120710-074554.jpg
Fotot är taget av min kompis Maria.

Dock är det annorlunda den här gången. Förra året när jag åkte hade hela mitt liv upptagits av målet att flytta till New York så jag reflekterade inte så mycket när det väl blev klart att jag faktiskt skulle flytta. Det kändes bara som att jag satte mig på ett plan mot min dröm. Under tiden där hade jag väldigt flyktiga slängar av hemlängtan.

Den här gången är det annorlunda. Efter att ha varit hemma och njutit av mina nära och käras sällskap i sju veckor vid det här laget finns det en till känsla med i ekvationen. Planet går inte bara mot min dröm, utan också från mina nära och kära.

20120710-062240.jpg

Det här inlägget postades i Psykbryt, Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

