H.A.T.A.R. byråkrati!

Fick ett telefonsamtal imorse som stressade upp mig ganska mycket. Ser ut som jag kan förlora min praktikplats på grund av byråkrati (vet att jag ångstat över den, men trots det vill jag ändå ha den för det skulle vara så himla bra övning för mig). Kombinationen av att inte ha ett social security number, amerikansk byråkrati och svensk byråkrati ser ut som det kan sätta käppar i hjulet för mig. Har ringt och mailat till höger och vänster så nu är det bara att vänta på besked. De få praktikplatser som finns kvar så här sent om jag skulle byta är främst sådana som andra tackat nej till eller som inte är åtråvärda alls. Fan. Fan. Fan.

Nej, i detta ögonblick ligger det utanför min kontroll, nu åker jag hem till Maria för att catcha upp, bli bjuden på italiensk mat och vin och kela med hennes kattungar!

Det här inlägget postades i Psykbryt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till H.A.T.A.R. byråkrati!

  1. Trillingnöten skriver:

    Jag tror dock att du kan skaffa ett SSN om du vill 🙂 Jag hade ett som au-pair. Du får väl inte betalt på praktiken ändå? Men om man inte ska behöva ett för praktiken så är det ju fel att behöva skaffa ett…

  2. Trillingnöten skriver:

    Jaha, då fattar jag. De ska alltid krångla till det!

Kommentera

