Mastodontinlägg

Någon lösning är ännu inte i sikt vad gäller praktiken – praktikkordinatorn sa öhh, det vet jag inte hur man löser, vänd dig till någon annan. Chefen för the office of international services blev sur då kravet på social security number ej är förenligt med gällande lagar och då undrar hur en myndighet kan kräva det. Hans reaktion triggade min (förhoppningsvis) blivande handledare så de bråkar för närvarande via email i en tråd där jag ligger som mottagare. Däremot verkar det som min handledare ändå försöker stenhårt för hon skickar kopior på mail till mig som hon har skickat till alla möjliga myndighetspersoner för att lösa frågan. Jag försöker ha is i magen och inte bli uppstressad, men det är lättare sagt än gjort.

De senaste dagarna har varit fyllda med catching upp med fina vänner. Lilly och jag mötte upp nydumpade Leon för en peppmiddag. Chinatown är grymt när man är vrålhungrig men lever på en budget.

20120809-081858.jpg
Blev även introducerad för bubble tea, rekommenderas inte!

20120809-082236.jpg
Bildkälla Google. Kallt te med mjölk med slemmiga gummiaktiga små bollar i. Riktigt snuskigt!

20120809-082357.jpg
Mysig lunch hos Maria med hennes två små kissar. Vi hade jättetrevligt och diskuterade allt från våra somrar till rasism och bristerna i det amerikanska samhället (hon är amerikan men bodde i Belgien från 11-18 års ålder).

20120809-082607.jpg
Brooklyn för återförening med Alysse på ett ställe som säljer starka frozen margaritas för 28 kr styck, farligt farligt! Ytterligare en dejt har hunnits med, middag och bio (såg Total recall som var riktigt bra, kan dock för mitt liv inte minnas originalet trots att jag sett det), mycket strosande i den gassande solen och tjejsnack till det hemtrevliga dånet från vardagsrummets AC. Då Lilly förlorat sitt jobb är hon hemma hela tiden vilket var något av en omställning efter att ha bott med Anna i sommar då vi fick planera in tid för att faktiskt ses trots att vi bodde ihop. Boten för det är reflektionsstunder utanför Naturhistoriska på vägen hem. Så här såg det ut igårkväll.

20120809-083320.jpg

20120809-083358.jpg

Det här inlägget postades i NY romance, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

