Semesterlunk i NY

Tillvaron här flyter på och jag njuter i fulla drag. Staden är som vanligt underbar, värmen börjar kännas normal och jag ler återigen för mig själv när jag promenerar gatorna fram.

Har hunnit att besöka Café Lalo för en gudomlig cappucino och en delikat efterrätt. Klev in och tyckte att stället kändes bekant. Lilly förklarade att anledningen är att en av scenerna i You’ve got mail utspelar sig där.

20120815-000222.jpg
Promenerat förbi en djuraffär och känt hjärtat sjunka när jag såg alla dessa små valpar i sin lilla glasbur. Vågade inte gå in för det satt lappar med reklam för de perserkatter, russian blue och golden retriever valpar de säljer därinne. Även om sötchocken är ett faktum gör det ändå ont i hjärtat att se dem hopträngda i små burar dag ut och dag in.

20120815-000829.jpg
Ytterligare en dejt med gratis biobiljetter idag. Såg Ruby Sparks som var rätt söt. Sällskapet var dock precis lika trevligt som tidigare dejter. Även en hel del dansande hanns med under helgen. Märks dock att mina fötter INTE är vana vid att dansa tre dagar i rad för de är fortfarande helt ömma. Lyckades för övrigt glömma danskorna på sista stället vi var på i söndags. Ska dit imorrn och håller tummarna för att de ligger i deras lost and found!

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Semesterlunk i NY

  1. Madeleine skriver:

    New York ser så himla mysigt ut och jag vill verkligen dit någon gång i framtiden. Mysigt inlägg, tycker dock synd om djuren som sitter instängda hela dagen… 😦

    • sarahjohansson skriver:

      Det är en underbar stad! Inte alla som tycker det, men jag tycker att mixen av allt det fantastiska och dess brister och fel är vad som gör den så unik.

      Ja, jag vet! Hatar amerikanska djuraffärer!

Kommentera

