In the jungle, the mighty jungle

Förlorade min praktik till följd av min brist på social security number. Riktigt surt. Nu ska det i sista minuten börja letas efter en ny praktikplats. Känner mig lite låg av detta, men vad kan man göra. The New York Department of Education vägrar att ge sig på den punkten. Promenerade 60 kvarter i kvalmig värme för att bli av med lite negativ energi. Gick till dansstudion där jag glömde mina skor i söndags. Tog tunnelbanan hem. Satt där och surade lite för mig själv när fyra äldre gentlemän i matchande fedoras klev på vagnen.

Fedora. Bildkälla: Google.


När en av dem harklade sig och började prata om undret vi strax skulle få höra var jag en av många som himlade med ögonen och tänkte here we go again (jag älskar oftast artisterna på tunnelbanorna, men är man inte på humör kan de bli riktigt enerverande i längden). Plötsligt började herrarna i perfekt harmoni sjunga In the jungle, the mighty jungle.

Innan de klev av log nästan alla i hela vagnen, vilket är något av en bedrift med alla dessa avtrubbade New Yorkare som publik. Och jag klev av tåget med en känsla av att min gråa dag precis ljusnat lite. You gotta love this city!

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

Kommentera

