Shitlist

Vissa dagar vill man bara stanna under täcket. Idag är en sån dag. Här är ett urval från min nuvarande shitlist:

– Har en tjockisdag utan dess like, en av de där dagarna när man känner sig som en michelingubbe som svullat supersize meals i parti och minut.
– Blev av med praktiken och koordinatorn vägrar börja leta nytt förrän jag har hittat ett permanent boende. Terminen börjar om två veckor.
– Lägenhetsjakten kompliceras av att jag inte har ett social eller en inkomst samt att Lilly ej har en inkomst samt har ett lågt credit score.
– CSN har fortfarande inte fattat ett beslut om min ansökan, det är många som har ansökt om CSN meddelade de. På fredag måste jag betala undervisningsavgiften för att inte åka på tusentals kronor i förseningsavgift.
– Var iväg på en utflykt igår, kom hem snorsent för att bussen var 1.5 timmar sen. Följaktligen aptrött idag.
– Fjällar. På ryggen. I hålfoten. På rumpan. Underarmarna. Mellan brösten. Hårbotten. Ser ut som att jag har så mycket mjäll att det spritt sig till hela kroppen.
– Mitt knä har börjat låsa sig igen och kan för närvarande inte promenera mer än tio minuter i sträck. När var det så här senast? Augusti förra året. Märkligt!
– Sprang på den här herren på tunnelbanan. Tappade andan för att ögonblick, särskilt när han såg att jag tittade och log brett mot mig. Det tog ytterligare två sekunder innan jag insåg att det inte var han. De var på pricken lika, men hans tatuering borde stuckit fram under den upprullade skjortärmen och det gjorde den inte.
– En bekant i en annan stad messade och berättade att han tagit en överdos med syfte att ta sitt liv. Mycket drama, detektivarbete och oro innan larmtjänst lyckades få dit folk som fick liv i honom.
– Minen i min dejts ansikte när jag berättade att vi har fri sjukvård. En av hans nära vänner har precis belånat sitt hus för att ha råd med operationen av sin två-åriga dotters tumör. Det räckte inte, så nu har familjen startat en insamling för dotterns överlevnad. Skitland.

Inte på solskenshumör i dagsläget. Ibland måste man få ha en hata världen-dag. Tror jag tar ut en sådan idag.

Det här inlägget postades i Psykbryt. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Shitlist

  1. Tove skriver:

    Saker man kan göra en skitdag:
    Titta på tv-serier (Suits är min favvo just nu)
    Äta massor av god ost (åt en hel brie-ost till middag igår och mådde asbra efteråt!)
    Skypa med kompisar och spy galla över världen (jag är online ett tag till)
    Sist men inte minst, googla bilder på söta valpar och kattungar, vem kan motstå sådan cuteness?! http://www.happied.com/posts/1080-pictures-animals-cute-puppies-racing

    Hoppas morgondagen känns lite bättre vännen!
    Puss o kram

  2. Madeleine skriver:

    Skönt att höra att det inte bara var jag som hade/har skitdag!!

  3. Trillingnöten skriver:

    Jag brukar inte skicka ”styrkekramar” för det låter så skumt, men jag tror du behöver en!! Vilken jävla dag rent ut sagt!

  4. Kajsa Höök skriver:

    Meeeen… tröstkramar till dig ungen min!!
    Mamsen

Kommentera

