Ketchup-pump?

Häromveckan gick jag på bio med mig själv. Insåg att jag aldrig skulle lyckas övertala någon om att gå och se Step up revolution så jag tog saken i egna händer. Grym film om man gillar dans, ännu mer om man gillar So you think you can dance (i vanlig ordning är handlingen av kass kvalitet, men dansen kompenserar mer än väl).

Att köpa tilltugg till bion här är lite annorlunda än hemma. Förutom popcorn, chips och godis finns även glass, pizza slices, nachos med ost, korv med bröd, pretzels och så vidare. När jag var där köpte jag mig en liten popcorn. Fanns inget salt så jag skulle fråga kassören och fick plötsligt hjärnsläpp. Kunde för mitt liv inte komma på vad salt hette. Så jag sa ”where do you have the…” och började gestikulera genom att skaka handen upp och ner för att illustrera hur jag saltade mina popcorn. Han pekade på manicken till höger om herren i röd t-shirt på denna bild. Inte den bästa bilden, men håll tillgodo.

Det såg ut som en sådan där pump med ketchup som de har på hamburgerhak. Jag tittar konfunderat på den när en tjej går fram till den och börjar pumpa. Det är en pump med smält smör att ha på popcornen! Detta land upphör aldrig att förundra!

Det här inlägget postades i Kontraster, Reflektioner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ketchup-pump?

  1. Kajsa Höök skriver:

    Hahaha, jag vet hur det är…. kommer ihåg när jag ville ha nån ”pysch,pysch” to kill the bug 🙂

Kommentera

