Jag är grym på vad ni gör, men vad är det ni gör?

Första skoldagen var grym. Två kurser kommer vara så himla intressanta och krävande. En av dem lär vara lite halvtrist, men inte alltför svår. Och den fjärde lär bli en flummig utmaning. Professorn är totalt oorganiserad (skrev disorganiserad först men det är inget ord eller hur?) och kunde inte ens besvara frågor angående första uppgiften som ska lämnas in nästa vecka. Känns ändå som det kan bli en väldigt intressant termin!

Nu sitter jag på bussen för att ta mig till the Bronx för en intervju angående en potentiell praktikplats. Vet inte vad för typ av målgrupp eller program det är jag ska intervjuas för vilket gör mig lite nervös. Gillar egentligen att gå på intervjuer men hela tanken med att gå på en intervju och bara:
”Hej! Jag tror att jag skulle kunna vara en tillgång för er med de kompetenser jag har. Men erm, vad är det ni gör i er organisation?” känns lite lätt obekväm. Vet namnet på organisationen, men när jag googlade dem visar det sig att de har program riktade mot typ alla målgrupper som existerar. Kontaktpersonens namn får jag inte fram nånting alls på, ens på LinkedIn. Baserat på adressen tror jag att jag lyckats minska poolen till fem olika potentiella målgrupper. Oh well, is i magen! Det är ju något jag behöver öva på så detta är väl ett ypperligt tillfälle!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

