Vinster och förluster

Det händer så mycket här hela tiden att jag ibland förundras över hur mycket jag hann blogga förra året.

Update:
Har äntligen fått en praktikplats. Allt föll på plats i onsdags. Ska jobba med människor som är villkorligt frigivna eller är on probation (hittar ingen bra översättning??). Programmet jag är i hjälper dessa individer med karriärcoachning, men min handledare (som verkar ruskigt kompetent, men stenhård) har sett ett behov av samtal för många då de har svårt att anpassa sig till ett liv i frihet, att återskapa relationer med familj och vänner etc. Detta är vad jag ska tillhandahålla. Min roll finns inte inom organisationen ännu utan vi kommer bygga upp den allteftersom. Praktikplatsen ligger i ett ökänt område i the Bronx. Jag är nöjd, det känns spännande och lite läskigt! Imorgon är första dagen.

En mindre positiv sak är att Lilly flyttar till Tyskland. Så jag förlorar min närmsta vän här, samtidigt som jag nu bara har tre veckor på mig att hitta nytt boende. Känns trist. Främst för att Lilly och jag kommit varann så himla nära det senaste året. Hon är just nu på väg till Egypten där hon ska vara i två veckor, sedan kommer hon hit i en vecka innan det bär av till Tyskland. Det är redan tomt utan henne!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vinster och förluster

  1. noramiriam skriver:

    Jag är ruskigt dålig på att kommentera, det är så man skäms!
    Praktikplatsen låter ju prima! Vilka möjligheter det måste innebära att få vara mwd och forma en helt ny del av organisationen!
    Du är en riktigt grym person! Det där med boendet fixar sig, och vänskapen är stark och övervinner det mesta, det ska inte en liten päl (Atlanten) förhindra 😉
    Vi hade fullt upp under våra två veckor i CT, så någon liten utflykt till NYC blev det inte tal om… Annars hade det varit så kul att ses tycker jag!
    Stor kram till dig!

    • sarahjohansson skriver:

      Ingen fara alls, trevligt att det dimper in en kommentar någon gång ibland =)
      Tack för de peppande orden, de värmer! Vi får ta och ses någon annan gång när du är i trakterna, bara att höra av dig! Kram

Kommentera

