Dag i punktform

Min dag i punktform:
– upp 7.00, göra mig iordning, frukost kombinerat med skolfix
– ut genom dörren 7.55, buss till östra sidan, tunnelbana till the Bronx
– praktik från 9 till 16.30, många nya ansikten, kollegor och klienter, workflow, skugga andra socialarbetare, highfiva en av klienterna som fått jobb, skriva lista över alla termer, program och lagar jag måste googla och plugga in
– jogga till tunnelbanan
– springa tvärs över halva Manhattan för att hinna till Office of international students och lämna in dokument innan de stänger
– anlända 17.05 och stället är tomt och släckt
– seminarium på skolan från 17.30-19.30 (har lyckats få en plågsamt attraktiv man i min seminariegrupp, INTE ett distraktionsmoment jag behöver när jag är trött och hungrig på onsdagskvällar!)
– tunnelbana uptown, upptäcka att Barnes & Noble inte har det jag behöver, rusa över till Staples och shoppa pluggmaterial
– hemma 20.15, mixa ihop en middagssmoothie som avnjuts med 15 minuters Facebook-tid
– 20.30-21.30: maila en av mina nya kollegor med saker han bett om, scanna och maila dokumenten jag inte kunde lämna in, maila två gamla professorer, skriva en assignment, skriva en To do lista som blev en dryg A4
– 21.30 blogga och andas
– 22.00 beta av resten av dagens att göra lista; läsa två artiklar, läsa på om parole och probation inför imorrn, göra en grundskiss för ett paper, gå igenom Lillys post och maila och informera henne om viktiga saker, messa herrn och komma fram till var och när morgondagens dejt ska äga rum, köpa en deal för en workshop i kroppsspråk som jag och Maria tänkt gå på, planera in när jag och Melissa ska gå på en typ av therapy night live på ett terapi-institut här i stan, duscha och däcka

Jag älskar mitt liv! Inte en droppe av sarkasm i det uttalandet. Jag tycker det är jättekul, men det gör att bloggen hamnar i skymundan. När schemat är packat blir det inte mycket tid över till reflekterande inlägg utan mest bara att jag slänger ur mig någon notis om vad jag har för mig då och då. Hoppas det är okej!

20120912-220933.jpg
Time Warner Center igår när jag var där och shoppade concealer efter skolan

20120912-221711.jpg
Apfula statyer därinne

Oops, mycket i skallen, glömde att jag började koka ägg för 40 minuter sedan. Alla tre exploderade så fick ägna en kvart åt att städa köket som var täckt av sprängda ägg.

Det här inlägget postades i NY romance, Random. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dag i punktform

  1. Wow, talk about busy life 🙂 Ska nog sluta gnälla om mina dagar..
    Kul att höra att du trivs bra iallafall.

  2. Kajsa Höök skriver:

    Herre min tid! Jag blir alldeles matt…. får nästan gå och lägga mig igen (har varit uppe 2,5 timmar).

    Kram /mamsen

Kommentera

