Grym danskväll

Var ute och dansade i söndags kväll och hade bara en sån där riktig toppenkväll! Danserna var grymma, musiken var underbar och efteråt hängde jag med ett par av mina favoritleads, skämtade och tjötade. Så fin avslutning på veckan!

20120917-173503.jpg
Igår var varken min supervisor eller min task supervisor där. Men jag såg till att göra mig användbar. Hängde i datalabbet, coachade folk i deras ansökningar och hade ett långt peptalk med en ung kille som skulle på intervju och var så nervös att han var gråtfärdig. När han gick därifrån gick han med huvudet högt, tackade mig för hjälpen och höll hårt i kortet jag gav honom där vi skrev ner fem av hans bästa egenskaper/skills.

Min handledare sa under orienteringen att han generellt sett inte anställer nyutexaminerade, men att den förra praktikanten hade sett till att både personal och klienter saknade henne de dagar i veckan hon inte var där. När han insåg det sa han att det var en självklarhet för honom att anställa henne. Så det får vara mitt mål under praktiken. Hade dock varit lättare om jag faktiskt fått arbetsuppgifter! Oh well, jag antar utmaningen! Imorrn ska jag till the department of probation för att rekrytera nya klienter.

Det här inlägget postades i Salsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

