Inre dialog

Många gånger tror jag vi gör oss själva otjänster när vi försöker nå mål. Jag gör ofta detta, jag visualiserar mina mål och säger till mig själv att jag önskar att de ska gå i uppfyllelse. Men det innebär att de är mer dagdrömmar än faktiska mål jag arbetar mot. Därför gillade jag skarpt den här bilden:

Jag tror verkligen att sättet vi ”pratar” med oss själva inverkar på slutresultatet. De mål jag uppnått, som till exempel att flytta hit, är de mål när jag rättat mig själv i min inre dialog. Istället för att säga ”jag önskar att jag kunde flytta till NY” sa jag till mig själv ”jag SKA flytta till NY!”. När du intalar dig att det är det enda alternativet tror jag du arbetar så mycket hårdare för att nå ditt mål.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inre dialog

  1. S-period skriver:

    Jag kommer att hitta ett bra betalande jobb i New York!

Kommentera

