Soffhoppning

Så det här med att jag inte har någonstans att bo från måndag håller på att stressa ihjäl mig. Rummet jag skulle kollat på idag blev det inget med. Fick en magkänsla av att något inte stämde så jag skickade ett sms i förmiddags för att fråga om vi fortfarande skulle ses vid 18. Inget svar. När jag kom ut från praktiken 17.30 och skulle bege mig dit ringde jag. Han svarade på sjätte signalen ”eh, ja, jag är downtown just nu så jag kommer inte vara hemma vid sex.”. Thanks for letting me know, asshole. Han ville att vi skulle ses vid två på dagen imorrn, när jag har praktik. Sedan tyckte han att jag kunde komma över ikväll när han kom hem, men han var inte säker på att det skulle bli innan midnatt. I slutändan bestämde vi 18 imorrn, men jag gissar att det också kommer ställas in.

Oavsett så börjar stressen tära. Magkatarrssymptomen börjar göra sig hörda, kan inte riktigt sova, dålig koncentration. Det kommer lösa sig, men det får gärna lösa sig snart. Måndag ska jag i alla fall sova i Brooklyn. Tisdag vet jag inte. Onsdag till nästa måndag får jag låna en väns lägenhet i utbyte mot att vara kattvakt åt hennes två kattungar, vilket var en grym lättnad. Flera dagars respit när jag inte belastar någon utan faktiskt gör dem en tjänst. Phew!

Fingers crossed people, jag behöver lite extra tur just nu!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Soffhoppning

  1. Tove skriver:

    Jag håller tummar och tår för att du hittar något snart! Och att det inte är ett snuskigt schyffe men läskiga snubbar…!!

  2. Veronika skriver:

    Jag har en soffa du kan sova så på tisdag. Emaila mig om du är intresserad. Tror du ser min email adress som administratör? Skulle känt precis samma stress – inte bra för hälsan!

Kommentera

