Yes, I’m a dork! A happy dork!

Min wordpress app krånglar som sjutton och postar inlägg på fel tider, rubriker försvinner och saker blir knas.

Men UPPDATERING!

Professorn jag träffade för ett par veckor sedan hörde av sig och ville träffa mig för en intervju för att avgöra om jag kunde bli hennes forskningsassistent. Var lite pirrig innan för jag har inte direkt någon erfarenhet eller några kompetenser att framhäva i intervjun. Men så fort vi satt oss ner förklarar hon att forskningsprojektet som hon ska utföra i samarbete med Columibia University kommer bli väldigt krävande och att hon skulle vilja ha min ”remarkable intellectual capacity and extraordinary conceptualisation skills” ombord. Rodnade innan hon var klar.

Det var ”intervjun”. När hon klargjort att jag var intresserad fick jag en massa bakgrundsfakta om forskningsprojektet som i dagsläget är konfidentiellt. Sedan fick jag en lista på uppgifter att göra i anknytning till detta samt ett par anknutna till hennes undervisning (som assistent hjälper man även till med vissa praktiska saker relaterade till professorns undervisning). Hon hade även fått grönt från högre instanser då detta krävs när man är masterstudent (hon har bara haft doktorander som forskningsassistenter tidigare) och jag kommer få tuition remission, typ som rabatt, på en kurs i vår som motsvarar runt 14 000 kr om jag assisterar henne i 100 timmar.

Är sjukt peppad! Det kommer bli krävande tidsmässigt så det här med att skjuta upp saker i tid och otid måste upphöra. Jag är även lite nervös eftersom jag inte direkt har teoretisk kunskap om forskning. Men DAMN vad kul det ska bli! Och yes, I’m a dork!

Det här inlägget postades i Chasing dreams. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Yes, I’m a dork! A happy dork!

  1. noramiriam skriver:

    Åh vad roligt, stort grattis! Det är typ min dröm 🙂
    Jag börjar plugga masterutbildningen i Stockholm nu till våren (officiellt är det fristående kurser fram till nästa höst eftersom de bara har antagning på höstterminen).
    Sedan får vi se vart och när det bär av, och vad det blir. Doktorandsstudier är i alla fall ett steg jag vill ta förr eller senare, men jag vill ju även hinna jobba någon gång 😉
    Skriver ni uppsats nästa termin? Hur stor är uppsatsen? Visst var det också så att du gick en clinical master’s?

    Hoppas det fixar sig med boende snart!
    Kram!

    • sarahjohansson skriver:

      Tack så mycket! =)
      Åh, vad roligt!
      De rekommenderar att man jobbar i alla fall i några år innan man hoppar på doktorandutbildningen för att man annars är något handikappad om man forskar på ett område man inte har någon praktisk erfarenhet av.
      Jag läser en master i clinical social work, så jag skriver ingen D-uppsats, det gör man om man väljer research inriktningen. Men man kan göra en phd här utan att ha en d-uppsats. =)
      Kram

  2. Henrietta skriver:

    Vad kul. Grattis!!!!

  3. Åsa skriver:

    Åhh vad roligt!!!!! Det klarar du fint! Lycka till med detta och boendet. Stor kram

Kommentera

