Lägenhetsjakt, rumpskakning, filmkväll

Lägenheten vi kollade på i Brooklyn igår var helt okej. Inte upphetsande och inte i ett jätteroligt område, men ändå ett ställe jag kan föreställa mig att bo utan att lida. Vi lämnade in en ansökan, så får se hur det går.

Hade en grym kväll. Dansade tills fötterna värkte till fantastisk musik på One on one på Lower east side.

Upp tidigt idag för att möta upp med en real estate agent i Harlem (hon var för övrigt vansinnigt vacker, jobbar även som modell och ska i januari spela i en ny tv-serie, Do no harm). Hon visade oss tre lägenheter och jag blev helt kär i en av dem. Den ligger på 149th Street och Fredrick Douglas Boulevard. Nyrenoverad, i vår budget, högst upp på sjätte våningen, jättefint kök, stort vardagsrum, fräscht badrum och i ett område jag gillar. Vi gillade den skarpt båda två, dock var inte min kompis helt såld eftersom han jobbar på JFK vilket är en saftig pendling från det här stället. Så han ville tänka på det.

Vi åkte sedan till Brooklyn för att kolla på ytterligare en lägenhet. Den brokern dök aldrig upp vilket var sjukt irriterande. Är nu tillbaka i Jersey och kollar på film med Leon. Fick ett sms av min kompis som sa att jag skulle skicka in ansökan för lägenheten i Harlem imorrn. Wohooo, håll tummarna för jag vill verkligen ha den!

Saknar mitt vardagsrum för ett ögonblick.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

