Snurrigt

Åh, det är så mycket som är uppe i luften så jag blir tokig. Lägenhetsansökningar är inlämnade, praktiken har fortfarande inte trillat på plats så skolan vill omplacera mig men jag gillar målgruppen så mycket att jag vill stanna, har fått grönt på typ alla fronter för forskningsassistent-grejen men the Office of international services ville kolla att det var helt förenligt med min visa-typ. Jag är inte gjord för denna pendlan mellan hopp och förtvivlan i väntan på besked. Vill bara krypa under täcket och gömma mig tills allt trillat på plats.

Haha, aja, saker är rätt trevliga ändå. Igårkväll var vi ett stort gäng som var ute och käkade vilket sedan följdes av dans. Härligt avslut på veckan. Idag bet jag dessutom tag i de arbetsuppgifter min professor gett mig. Var överväldigad i början, men efter en stund satt jag där, sammanfattade statistik och skrev om bristerna i empirin vi har tillgång till. Lite av en kick även om det är läskigt! Idag lyckades jag även reconnecta med en ung kille som jag gjorde intagningsbedömningen med. Vi hade en lång diskussion då han nämnde flera av sina svårigheter och sorger. Saknade grymma Anna som bollplank efter han gått för tror det finns så mycket man kan jobba med där!

När vi väl kommer fram till Jersey (1.5 h försening pga brand på en av stationerna) blir det att hämta tvätt, köpa toapapper, trolla fram en omelett till middag och plugga innan skoldagen imorrn.

20121015-204938.jpg
Marockanskt café på 33rd Street

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

