Salsa i New York

Jag fick en förfrågan av Veronika om jag kunde tipsa om salsaställen i New York då hon snart får besök av en kompis som dansar så de ska gå ut. Klart jag kan göra det. Dessa är mina favoritställen:

La Vieja Guardia 35th St between 8th and 9th/Jimmy Anton’s 19th St between 5th and 6th (alternerande söndagar)
Abakua 31st St and 8th Av (varannan fredag)
Salsamania 34th St between 5th and 6th (varannan lördag)
Night out with Santo Rico 123rd St and 2nd Av (en lördag i månaden)

Utöver dem är även dessa ställen bra:
Mambo Fateegz (varannan fredag)
– Caché (vanligtvis på torsdagar, men tror de är stängda någon månad för renovering)
Yamulees social (en fredag i månaden)

Sedan finns en hel uppsjö andra ställen med olika nivå på dans. En bra informationskälla är salsanewyork.coms kalender där jag skulle säga 99 % av alla ställen och events är listade. Bara att kika runt, finns bra beskrivningar för alla ställen. Undrar ni något är det bara att säga till.

Det här inlägget postades i NY-tips, Salsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Salsa i New York

  1. Veronika skriver:

    TUSEN TACK! Det har ar super. Jag har googlat men inte ens stott pa halften av dessa stallen. Detta kom alldeles lagom till att min kompis kommer nu pa fredag 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Du är varmt välkommen! Om du har några mer specifika frågor är det bara att höra av sig. För mig blir det Jimmys den här helgen så vi kanske springer på varann. Kram S

Kommentera

