Cartoon underwear?

Imorse på tunnelbanan satt jag och stirrade ut i tomma intet i ren pendlingstristess. Plötsligt fick jag syn på en man i 30-års åldern vars gylf var öppen. Hans kalsonger stack ut och jag försökte lista ut vad det var för tecknad figur på dem.

Tydligen upptäckte han detta och följande samtal utspelades på ett fullsatt morgontåg.
Han: You like what you see, huh? You see I’m packing heavy stuff, um-hm. Is ok, you can look. You can get with this baby! Wanna taste?
Jag: Nah, I’m not big on grown men covering their family jewels with kids cartoons. Just trying to figure out what your cartoon of choice is.

Samtidigt som människor runt omkring oss börjar fnissa inser han sin gylf-situation. Fem sekunder senare stannar tåget, och på väg av tåget kämpandes med gylfen väser han:
You bitch!
Jag svarar:
Have a great day, sir!
Fick en high five av kvinnan bredvid mig som sedan inledde en diskussion om mäns val av underkläder. Ibland är det de små udda sakerna som får mig att älska den här stan lite extra.

20121017-084529.jpg

Det här inlägget postades i Tunnelbanan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

