18 oktober 2012

Sitter och laddar ner ett dataprogram som jag behöver installera och lära mig innan lördag morgon 9.00 då jag ska träffa min professor och lära henne programmet. Ska se vad jag kan åstadkomma. Ska även producera statistik innan lördag morgon och redovisa för henne. Det är sådant tryck på att prestera i den här staden att man ibland blir lite matt. Men det jag gillar är att ju högre ribban läggs, desto bättre presterar man. Tycker det är fascinerande och peppande.

Trevlig sak idag – två nyanställda kom vid enskilda tillfällen fram till mig och frågade om de kunde få skugga mig för att de tyckte att jag hade så bra hand med klienterna. Båda tappade hakan när jag sa att jag var praktikant sedan sex veckor tillbaka. Dessutom kom två ur personalen och sa att flera klienter varit och frågat efter mig i tisdags när jag var ledig.

Mindre rolig sak – skolan vill hitta en ny praktikplats till mig eftersom jag fortfarande inte har egna klienter och inte får någon handledning. När jag återigen tog upp detta med min handledare (via sms eftersom det är enda sättet att få tag på honom) kom han fram till att han vill flytta mig till Manhattan-kontoret. Visserligen bättre läge, men det kontoret är sjukt stort, opersonligt och kulturen tycks vara lite vi mot dem i förhållande till klienterna. Aja, det blir vad det blir.

Fick även nitlott på lägenheten som jag är så kär i. Så back to the drawing board. Men nu ska jag avsluta detta, smita in på Starbucks toa och piffa upp mig lite så det inte ser ut som jag varit uppe sedan 6 och hålla tummarna för att denna nästan-dejt inte slutar riktigt så illa som jag har på känn att den kommer göra.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

