Kanske har praktikvinden vänt?

Okej, första dagen på Manhattan-kontoret är över. Så vad är det jag (förhoppningsvis) kommer att göra?

Jo, programmet jag var hos i Bronx kunde inte tillgodose behovet av hela målgruppen. Det finns nämligen minderåriga i den byggnaden och det är olagligt att ha program för dömda sexbrottslingar i en byggnad där det finns minderåriga. Programmet vi ska starta upp är alltså samma sak som i the Bronx, men enkom för sexbrottslingar. Det är ett helt nytt team som kommer startas av en business developer, en account manager och jag som case manager. Vi brainstormade även kring ett gäng andra ansvarsområden fö mig. Det ska även anställas två stycken career advisors till den avdelningen.

Målgruppen väcker onekligen vissa känslor i mig så detta ska bli en spännande utmaning. Men det är en grym chans och min supervisor vill att jag ska göra background research och sedan komma med en program design till honom då denna målgrupp har ytterligare barriärer jämfört med andra dömda brottslingar. Min tanke är att det borde göra min chans att göra min roll oersättlig större och på så sätt öka mina chanser till anställning efter praktiken. Men har givetvis vissa reservationer då det varit mycket snack och lite verkstad. Blev dock presenterad för en massa personal som blivande point person för att starta upp detta program. Sjukt pepp.

Insåg dock att de två andra avancerade masterstudenterna kanske inte uppskattade detta. De har varsin liten cubicle och mindre ansvar än de önskar så när de hörde detta och upptäckte att jag fått ett eget kontor var minerna rätt sura. Jag tänker dock att det viktigaste är att jag skapar bärande relationer med de anställda och med klienterna.

Fortsättning följer, men jag känner mig äntligen hoppfull igen!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kanske har praktikvinden vänt?

  1. Tove skriver:

    Shit va gött att det verkar gå frammåt nu! Jag håller tummarna för att det blir lika mycket verkstad som dom snackar! Förresten så tror jag det är något fel på wordpress eller något för det är inte alla inlägg som kommer upp på fb. Såg tidigare idag att det var flera inlägg jag inte sett 😦

  2. Kajsa Höök skriver:

    Det här låter ju fantastiskt!!
    mamsen

Kommentera

