Dear Americans,

Are you serious? Y’all actually eat sweet potato mash covered with marshmallows?

20121025-154429.jpg
Feel free to enlighten me on what brings on such self-destructive behavior. Bad childhood? Mass psychosis? Masochistic tendencies?

Please explain.

Sincerely,

Sarah, the disgusted but fascinated Swede

Det här inlägget postades i Kontraster. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dear Americans,

  1. Henrietta skriver:

    Tack sa mycket for de fina kommentarerna 🙂 Har varit stammis pa din blogg ett tag nu och blir ratt ofta pamind om hur mycket jag saknar the northeast (bodde i Boston i tre ar). Har dock aldrig stott pa sweet potato tackt med marshmallows, haha, varken dar eller i Texas.

  2. MissArnold skriver:

    Haha nu känner jag att jag måste försvara sötpotatis med marshmallows. Jag bor med en amerikan i Sverige och har amerikanska svärföräldrar här ( de kommer från NY) och vi äter alltid sötpotatismos med minimarshmallows i på thanksgiving och till julkalkonen. Fast vi äter det mest som en rolig grej och skrattar lite över den amerikanska matkulturen, men det är faktiskt helt ok (i små mängder).
    Måste säga att du har en trevlig blogg som jag kikar på ibland när New York längtan blir för stor! 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Hahaha, ja, nog är det något att skratta lite åt. Jag undrar vem som komponerade den rätten från början och hur sjutton de kom på den!
      Tack tack! Ska kika in på din blogg vid tillfälle! 🙂

  3. Christine&Paris skriver:

    Men usch, haha! Vad äckligt det ser ut, OCH låter 😉

    Tack för din kommentar på min blogg. Det kommer nog göra mig gott 🙂

Kommentera

