Expanderad comfort zone

Att flytta till ett nytt land har varit otroligt roligt och lärorikt. Jag tror också det har varit väldigt utvecklande för mig som person. Min blyghet och min motvilja mot situationer jag inte behärskar eller som inte är bekanta har verkligen utmanats konstant under ett års tid. Var och varannan dag har jag tillbringat utanför min comfort zone. Så idag kom jag på mig själv med att kliva in på Manhattan-kontoret som är obekant, fyllt med människor jag inte känner, med ett lugn inombords. Jag presenterade mig, ställde frågor när jag inte visste saker och skojade med främmande klienter jag mötte i korridorerna.

Detta kanske inte låter som något revolutionerande, men i min värld är det det. Jag är människan som går in på toan och djupandas och gråter varje dag under första veckan på ett nytt jobb, som hellre går kissnödig i tre timmar än frågar efter toaletten och som hatar att bli presenterad för nya människor. Att utmanas kontinuerligt på det här sättet har gjort att dessa situationer inte längre stressar mig till en punkt av tunghäfta, kallsvett, blossande kinder och intensiv önskan om att få gömma mig under täcket. Måste väl ändå klassas som framsteg!

Bildkälla Google

Det här inlägget postades i Reflektioner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

