Myskväll

Efter en dag av plugg på Starbucks begav jag mig hem till Maria och Tony som erbjöd sig att husera mig över natten igår. Hade en jättetrevlig kväll hos dem. Vi satt och snackade till in på småtimmarna. Sov på deras soffa i ett varmt vardagsrum i sällskap av deras två sötnosar till katter som jag var kattvakt till för ett tag sedan. Tony som jobbar inom finansbranschen för Bank of America gav mig även ett tips som kan ge mig lite försprång i byggandet av mitt credit score när jag väl får ett social security number. Ska definitvt följa hans råd, för ett bra credit score tycks vara nyckeln till många saker i det här landet. (Side note: dagen jag får ett social security number ska det firas ordentligt!)

Maria hade införskaffat dunkvis med vatten inför stormen. Lyckligtvis drabbades inte Harlem så nu har de vatten så de klarar sig till jul.

Ikväll vet jag inte vart jag ska sova. Försöker få tag på Leon så han kan ringa hyresvärden och höra om elen är tillbaka. Om den inte är det ska jag försöka hitta nånstans i stan att sova. När jag väl hittar någonstans att bo med ett kök så ska jag bjuda in alla dessa fantastiska människor som tagit in mig, på en hejdundrande middag som tack.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Myskväll

  1. Tove skriver:

    Tänker på dig varje dag vännen, jag hoppas verkligen att du hittar någonstans att sova ikväll! Puss på dig!

  2. Henrietta skriver:

    Hoppas du hittar nagonstans att bo snart, har sjalv varit i in situation och vet exakt vad du gar igenom. Angaende tips pa att bygga credit score skulle det vara jatteintressant att fa hora 🙂 Det kanns som om alla jag fragat har olika svar, sa tips fran en insider skulle vara valdigt uppskattat!

  3. karinsundin skriver:

    Hej! Det är möjligt att du får detta meddelandet 2 ggr, för det blev lite struligt när jag skulle skicka det… Nåväl, du känner inte mig men jag följer allt du skriver med spänning. Jag får snart mitt Green Card och ska sedan jobba som Sjuksköterska i NYC. Jag skulle bli otroligt glad om du kunde dela med dig av de tips din vän gav med tanke på Credit Score. Det verkar ju vare ett ”trissel-trassel” utan dess like!! Maila mig gärna: mf7561@yahoo.com

    Hoppas att ni snart får det elektriska på plats igen, så att livet kan bli lite mer normalt. Jag har en kamrat i Hoboken, så jag har fått skrämmande rapporter om hur det kan vara.

    Ha det gott!

    Karin.

  4. sarahjohansson skriver:

    Tack för era kommentarer Henrietta och Karin! Tänker att jag skriver ett inlägg om credit score någon dag snart när andan faller på så håll utkik! Ta hand om er! Kram

Kommentera

