American brainwash

Sitter på Starbucks på the Upper East Side och skriver min midterm i kognitiv beteendeterapi. Starbucks oavsett vilken har lite blivit som ett andra hem med tanke på att jag tillbringar så mycket tid här. Sov i Brooklyn natten som var och det blir att återvända dit i natt igen. De hoppas att strömmen ska komma tillbaka på onsdag till Jersey City. Det hoppas jag med!

Hade tänkt lägga upp ett mysigt Youtube-klipp till er, men efter att ha installerat senaste versionen av Flashplayer kan jag inte längre spela Youtube-videos av någon outgrundlig anledning. Så detta får bli ett något torftigt inlägg.

Bildkälla Google


Börjar komma i en energidipp gällande alla studier och researchjobbet. Då är såna här små citat hjälpsamma. Har nog inte insett riktigt hur hjärntvättad jag blivit inom vissa områden av kulturen här, men antar att ovanstående citat är ett ganska klart tecken på det. Givetvis vet jag att alla inte har samma förutsättningar att vara sin egen lyckas smed. Men bland oss vanliga dödliga med reguljära Svensson-bekymmer tror jag faktiskt att det är sant.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

