En tugga för mamma, en tugga för…

Dags för ytterligare en liten dejtinghistoria. Denna gång inte självupplevd utan en vän till mig som berättat (och jag frågade om jag fick dela med mig).

Även han testade nätdejtingens förunderliga värld. Första dejten efter ett 10-årigt förhållande så han var duktigt nervös. Han kom tidigt till restaurangen där de skulle ses, hann införskaffa choklad och blommor till den lyckliga damen (old school romance, I like!) och gå in och bonda med servitören som fick order om att presentera blommor och choklad senare under middagen.

När hon klev ur taxin fick han en smärre chock, men försökte ta det coolt. Bilderna hon hade haft på sin profil hade uppenbarligen ganska många år på nacken, dessutom var de tagna för en sisådär 25 kg sedan. Gentleman som han är ledde han ändå in henne på restaurangen och bestämde sig för att ge det hela en chans.

Middagen gick trots allt bra och när gåvorna kom in blev de mycket uppskattade. Minns ni att jag nämnde att han är old school romance? Mm, detta innebär att han gillar kulturen där mannen uppvaktar kvinnan. Mannen ska vara man, alfahane. Så föreställ er hans min när dejten sträcker sig över bordet och börjar skära upp hans spaghetti i pyttebitar som man gör till små barn. Han sa att sällan har han känt sig mindre manlig och mer som ett litet barn.

Tycka vad man vill om kulturskillnader i dejting, men personligen undrar jag vad som gick genom hennes huvud när hon tyckte att det verkade som en fullkomligt naturlig sak att skära upp en främmande, vuxen människas mat? Hur hade ni reagerat om någon på en dejt, eller en ny bekantskap generellt började skära upp er mat i små munsbitar?

Bildkälla: Google

Det här inlägget postades i Dejting & relationer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En tugga för mamma, en tugga för…

  1. Lisa skriver:

    I don’t share food! hade jag nog vrålat, risken finns ju att personen tänkte smaka 😉
    Skämt åsido, vilken grej att göra…hemskt märkligt!

Kommentera

