Drömmen om ett jobb

Min praktik är fortfarande inte vad den borde vara, men har liksom släppt det lite då jag har tillräckligt med annat att stressa över i dagsläget. Idag hade jag handledning för första gången på en dryg månad.

Min handledare bad om ursäkt för situationen (som till största delen är utanför hans händer då Sandy orsakade många problem) och förklarade att programmet jag skulle vara med och starta upp ligger på is på obestämd tid då byggnaden vi skulle haft det i fortfarande är helt förstörd efter Sandy.

Vi diskuterade hur min roll skulle komma att se ut under de kommande månaderna och den kommer vara rätt flytande i alla fall fram till i januari. Då ska ett annat program startas och han vill ha mig ombord. Han pratade lite om organisationen generellt, de olika programmen som ska startas och vi brainstormade hejvilt. Jag tycker sånt är jättespännande har jag insett (tröttnar jag på direkt klientarbete hade jag nog kunnat tänka mig att jobba på organisationsnivå). Efter jag avslutat en utläggning om nån av mina idéer tystnar han och knäpper händerna i knät. Sedan frågar han när jag tar examen, om jag planerar att stanna i landet och så vidare. Han berättar att han definitivt vill vara min referens och ge mig en stark rekommendation, men att han i vår vill ta med mig till olika grenar av organisationen och presentera mig för en del betydelsefulla personer.

Jag tackar och förklarar att jag skulle uppskatta det väldigt mycket. Han knäpper händerna uppe på sin kritvita flint med de irländska fräknarna och förklarar att i juni är det utvärderingsperiod samt att många nyanställdas prövotid går ut då vilket oftast innebär att många får sparken. Så det kan eventuellt finnas chanser inom de program han är direktör för. Återigen nämner han att hans policy är att aldrig anställa nyexade, men att det inte är en omöjlighet då han uppskattar min mognad, skill-level och mina idéer.

Dessa amerikanare och deras storvulna ord. Ville rodna och fnissa, men log istället och sa att jag skulle se det som en ovärderlig chans om den presenterade sig. Vi får se hur det går!

Sitter på tunnelbanan just nu. Skickade precis iväg ett mail till min professor och bekräftade att jag vill hålla hennes två sista föreläsningar. Aahhh! Men det där cv:et ska vara så fint, åh så fint i maj!

20121128-220125.jpg

Det här inlägget postades i Chasing dreams. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Drömmen om ett jobb

  1. Tove skriver:

    Du är så modig!!!! Det kommer säkert gå galant på föreläsningarna, du som är så grym!

  2. Kajsa Höök skriver:

    YES!!!!!!!!!!!!!!! Du gör det! Du är bäst!!!!

    mamsen 😀

Kommentera

