Mus i hus

Igår låg denna lilla krabat på köksgolvet. Jag tog mod till mig och plockade fram en plastpåse för att eskortera ut den till en grav i soptunnan. När jag är en decimeter ifrån börjar den sprattla i någon söags dödsspasmer. Jag trillade nästan baklänges av förvåning och gömde mig i vardagsrummet till husägaren kom hem och tog hand om problemet. Ja, jag är en fjant vad gäller sånt och det står jag för!

20121128-194919.jpg
Efter en full dag av praktik och ett kvällsseminarium sitter jag nu på biblioteket och väntar på att min laptop ska ofrysa så jag kan roa mig med tentaskrivande. Den 21:a december har jag en dejt med en säng, då ska jag sova ifatt efter alla dessa nätter av 2-4 timmars sömn. Me and the bed!

Det här inlägget postades i Kontraster, Psykbryt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

