Pappersarkiv

Sitter på tunnelbanan downtown igen. Tillbringar mycket tid på fullpackade tåg så det ger mig möjlighet att blogga med jämna mellanrum eftersom det inte finns utrymme att dra upp en tegelstensbok och plugga.

Ska till byggnaden som blev förstörd av Sandy eftersom vårt program blir audited (översättning??) på måndag. Det innebär att till exempel uppdragsgivaren eller statliga representanter kommer och kontrollerar att kvalitetsnivån hålls. På sjukhuset förra året klev statliga tjänstemän in och annonserade att det var en fullständig 28-dagars audit och att de behövde tillgång till alla journaler och datasystem. Paniken var total.

Här är det lite annorlunda. Vår uppdragsgivare meddelade i måndags att vi kommer bli audited måndag och tisdag samt inkluderade cirka 25 namn på cases de skulle kontrollera.

Det faktum att de har fått sparka tre pers senaste halvåret för att de gravt misskött dokumentations- och handläggningskraven kombinerat med det faktum att hela vårt arkiv (allt i pappersform så klart, suck!) är i den förstörda byggnaden gör att stressnivån är rätt hög. Min handledare bad mig åka ner och hjälpa till och förbereda dessa filer som ska kontrolleras. Kan också adderas till mitt cv. Har det i mitt bakhuvud hela tiden nu, för om sex månader är jag arbetslös.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pappersarkiv

  1. Marinus skriver:

    Ackreditering?
    Jag tycker det är lustigt att man föranmälerinspektioner av olika slag. Att förbereda dokument som ska inspekteras blir ju lite bakvänt. 🙂

    • sarahjohansson skriver:

      Hm, mja, inte riktigt det heller, det är mer vad Anna är inne på med översyn. I alla fall på sjukhuset där jag var för då är det statliga agenter som kommer in och inspekterar. Men ja, nog blir det bakvänt när de föranmäler. Fast tror det har mest med tidsbrist att göra. Eftersom allt här är i pappersform är arkiven ENORMA och om inspektörerna bara har ett visst antal timmar att tillbringa hos varje agency har de nog inte tid att vänta medan vi letar fram alla akter.

  2. anna skriver:

    översyn? typ motsvarande socialstyrelsens eller?

    • sarahjohansson skriver:

      Ja, nåt sånt. I alla fall auditen av sjukhuset var en sådan typ av översyn. När det är not for profits som har en annan organisation som uppdragsgivare vet jag inte riktigt vad man ska kalla det, men vad de gör är i princip inspektera huruvida man uppfyller sina kontraktskrav.

Kommentera

