Collegedate?

Okej, fredag, datenight. Eftersom mannen jag dejtar jobbar och jag måste till Jersey och hämta det sista av mina grejer får det bli en till liten dejthistoria. Denna gång självupplevd.

Träffade en herre på 29 år, lång, stilig, rolig och charmig. För vår första dejt föreslog han drinks vilket är ganska klassiskt här. Trevligare och visar på mer intresse än en kopp kaffe, men till skillnad från middag hyfsat lätt att avbryta ifall det verkligen inte klickar.

Vi möttes vid hållplatsen som vi båda bodde ett par kvarter ifrån på den tiden och tog tunnelbanan downtown till baren han ville ta mig till. Väl framme kikade jag in och det såg mysigt ut med den långa bardisken och den skumma belysningen. Så höll han upp dörren för mig och ledde in mig med handen på mitt ryggslut som jag är så svag för. Detta var dock inte vad jag tänkte på just då, utan jag var fokuserad på det faktum att det visade sig att stället är mer klubb än bar och det DÅNADE hiphop ur högtalarna.

Okej, han är uppenbarligen inte intresserad av att prata tänkte jag för mig själv, men ryckte på axlarna och tänkte att jag kunde ha en trevlig kväll ändå. Vi beställde våra drinkar och försökte konversera genom att skrika till varann. Jag stående på tå och han dubbelvikt då han var ruskigt lång. Trots att vi båda smuttade på våra drinkar sprang han på toa i tid och otid. Han blev också påverkad innan han hade avklarat första drinken och jag blev lite smått fundersam.

Vi sprang på en kompis till honom från college-tiden och de hade inte setts på många år. När vi stod och pratade med den här killen la min dejt armen om mina axlar. Jag i min tur la armen om hans rygg. Kände något hårt i hans ryggslut och undrade vad sjutton det var. När kompisen begav sig vidare tog jag tag i grejen i hans byxlinning. Han stelnade till innan han tog det från min hand och diskret visade mig vad det var.

En fickplunta fylld med alkohol. Han förklarade att han hatade att betala för overpriced drinks. Hans toabesök var alltså hans sätt att få i sig ett par rejäla klunkar alkohol för som han sa ”det är ju meningslöst att vara på en bar och inte vara full”. Innan kvällen var över var han irriterande full och det kändes lite som att jag hängde med en ungdom som fortfarande tycker att veckans höjdpunkt är att bli packad. Inte. Min. Grej.

Det här inlägget postades i Dejting & relationer. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Collegedate?

  1. Alysse Barsamian skriver:

    I tought he was carrying a gun!

Kommentera

