Julkalender, dag 4

4. En bild på någon du beundrar

Hade lätt kunnat posta bilderna från föregående julkalender inlägg igen då mina vänner är en konstant inspirationskälla för mig. Men för omväxlings skull tänkte jag att jag ska ta någon utanför min bekantskapskrets.

20121204-020654.jpg
Denna kvinna växte jag upp med att lyssna på. Mamma och jag brukade äta middag framför VHS-inspelningar av något av veckans avsnitt. Från början var det nog mest en myskänsla för mig, men med tiden började jag uppskatta programmen och budskapen. Över tid lärde jag mig mer om henne och hennes karriär. En tv-hitshow, böcker, sin egen tidning, ett produktionsbolag, en tv-kanal och framröstad som the world’s most powerful woman av bland annat CNN. Inte för att jag delar dessa specifika ambitioner, men jag beundrar drivkraften och målmedvetenheten. Hon är helt klart en inspirationskälla.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Julkalender, dag 4

  1. Kajsa Höök skriver:

    Min favorit 🙂

Kommentera

