Finals-looken

Är frustrerad för papret jag jobbar på just nu (och som jag troligtvis blir klar med idag, yay!) är riktigt bra, därför är det irriterande att jag kommer få poängavdrag för sen inlämning. Förhoppningsvis är det så bra att jag får ett A även efter poängavdraget!

Nu är det verkligen slutspurt. Mina kursare och alla man möter i skolan har den där glasartade blicken som är resultatet av sömnbrist, näringsbrist, stress och prestationshets – finals-looken. Gärna kombinerat med hår på ända, dålig eller ingen make up och okoordinerade kläder pga tidsbrist för att tvätta. Eftersom det varit lite mycket på sistone har jag mest funnit det plågsamt, men i natt när jag satt och skrev fann jag mitt flow och tyckte för en stund att det var riktigt kul. Det gick över när utmattningen slog till igen.

För övrigt vet jag precis vad jag önskar mig i julklapp: påfyllning på mitt Starbuckskort. Har ju en omgång av finals kvar innan jag är klar med min utbildning så alla bidrag är välkomna för just nu nyttjas det kortet flitigt!

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

