Julkalender, dag 10

10. En bild på ditt favoritdjur.
Har alltid älskat tigrar, de är så vackra djur. När jag var i Thailand för några år sedan fick jag chansen att kela med fullvuxna tigrar samt en liten bedårande tigerunge. Dock var det inte en särskilt positiv upplevelse då det i slutändan kändes som att tigrarna exploaterades för att tjäna pengar. De fullvuxna tigrarna verkade drogade och jag ifrågasätter varför en tigerunge ska behöva leka med en 150 turister om dagen från 8-20 som det här templet var öppet.

20121210-080724.jpg

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Julkalender, dag 10

  1. Kände samma när jag var på elefantsafari…. Väl hemma står de kedjade och noll rörelse. De är livrädda för sina förare som har den där hemska pinnen att ”träna” elefanterna med. Usch, kändes inte alls kul, fast jag älskar elefanter och det var kul att rida på en. : /

Kommentera

