Historien upprepar sig

Hur kan detta få fortsätta hända? Jag blir så arg, så äcklad och bara så genomledsen. 5-10-åringar förlorar sina unga, oskyldiga liv. Det är inte okej, och kalla mig oförstående utlänning, men jag kan inte förstå hur många kan försvara rätten att bära vapen med blod, svett och tårar och inte se vilka uppoffringar denna rätt för med sig. Varför vet jag, som är ny i landet och har noll intresse av att någonsin äga ett vapen, vart jag kan få tag på en pistol? För att det är så lättillgängligt. All forskning visar på att striktare vapenlagar medför lägre förekomst av vapenvåld. Vet inte vad jag ska säga, är bara ledsen i varje fiber av min kropp.

Må offren vila i frid.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

