Morotsystem

Jag har ett litet belöningssystem för att hålla mig motiverad. Efter att ha klarat första terminen blev det en tripp till Miami med Pia. Förra terminen resulterade i en resa till New Orleans med Lilly. Så vad blir det efter denna termin (som varit den stressigaste hittills)? Då jag lever med skräcken av min kommande arbetslöshet om ett halvår så blev det en något mer budgeterad belöning, men kul ändå. Har alltid velat prova att göra ögonfransförlängning så när jag såg en bra deal för nån månad sedan så slog jag till.

Har precis varit och gjort det. Förutom att de tejpade min ögon så jag kom att tänka på Tom & Jerry-avsnittet när de tejpade upp hans ögon, var det rätt behagligt. Höll nästan på att somna medan hon pysslade.

20121222-142611.jpg
Mina egna fransar med nedre ”ögonlocken” tejpade så ögat inte skulle klistras ihop.

20121222-142740.jpg
Slutresultatet. Jag är kär. Jag förstår varför kvinnor i den här stan utvecklar så dyra vanor. Med dessa blir mascara överflödig. Med keratinbehandlingen som jag också testat ser ditt hår skinande friskt ut efter att bara lufttorkat det. Stylar du det litegrann ser det ut som du varit hos frisören. I mitt nästa liv när jag skippar att drivas av passion och empati och istället väljer karriär baserat på lön ska jag ha en stående appointment för ögonfransförlängningar och keratinbehandlingar. I detta liv håller jag mig nog till att ha det som del av mitt belöningssystem dock.

20121222-143716.jpg
Hittar ingen bild på honom med tejpade ögon men detta är från samma avsnitt.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

Kommentera

