Lokalpatriotism och intensivkurs

Sitter på tåget tillbaka till ”the city” nu. Ett litet tecken på lokalpatriotismen bland New Yorkare märks tydligt när de lämnat New York för en helg och säger att they are heading back to the city. Som att det bara finns en stad att tala om. Och alla vet vad man menar när man säger det.

Har haft det jättemysigt här. Precis vad jag behövde. Drar lite efter andan vid tanken på de kommande veckorna. Jag har nämligen bestämt mig för att göra nåt som kommer göra början av året galet stressigt men förhoppningsvis göra resten av terminen lugnare (så att jag har mer tid att söka jobb). En av våra valbara kurser ges som intensivkurs. På två och en halv vecka läser man in en kurs som normalt tar 15 veckor att läsa. Så januari kommer innebära tre dagar praktik i veckan, tre 9-17-dagar i skolan med absurda mängder läsning emellan, dessutom så återvänder min professor den 4:e så det är dags att börja jobba för henne igen. Detta kommer dock innebära att under av resten av terminen läser jag bara tre kurser parallellt! Fabuloso!

20121227-211332.jpg

Det här inlägget postades i NY romance, Pluggfrenzy. Bokmärk permalänken.

Kommentera

