Luft och slutna utrymmen

Satte mig på Starbucks igår när jag hade 1.5 timme att slå ihjäl innan jag skulle träffa V. Köpte en kaffe och tänkte att jag kunde ta tag i att beställa lite kurslitteratur samt blogga. Slog mig ned vid ett av de stora borden som många Starbucks har med plats för 10 pers. Rätt trevligt för beroende på atmosfären på det Starbuckset är det rätt gemytlig stämning och man kan småprata med folk. Efter en halvtimme slår sig en hemlös herre ned mellan mig och en kvinna i 35 års åldern. Hon fnyser, plockar upp sin iPhone och tar en bild på honom när han sitter 50 cm ifrån henne. Jag ser sedan hur hon postar bilden på Instagram. Jag suckar över respektlösheten.

Hon plockar sedan fram en liten flaska ur sin handväska och sprejar framför honom. Han tycks inte bry sig och sprejen luktar ingenting. En minut senare sprejar hon ytterligare en gång. Någon i lokalen nyser och två hostar. När hon sprejar för tredje gången börjar folk, inklusive jag själv nysa hysteriskt och ögonen började rinna. Att andas var smått obekvämt då det framkallade kraftiga hostattacker. Herrn säger till kvinnan att ”you might wanna stop spraying that in here”. Lokalen utryms totalt bortsett från kvinnan, mannen och personalen. Det var ju pepparspray hon använde. Hon var uppenbarligen inte den skarpaste kniven i lådan för hon såg uppriktigt sagt förvånad ut när hon själv och alla runt omkring började hosta. Ironiskt nog var målet för hennes övergrepp den som var minst berörd.

Only in New York.

Det här inlägget postades i Fail. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Luft och slutna utrymmen

  1. sara skriver:

    Slår vad om att hon inte fattade att det sprider sig som fan i luften, utan trodde att bara han skulle drabbas. Pepparsprej är fan hemskt, och den där kärringen uppenbarligen värre än så!

  2. Fy vad oförskämt. Usch gör mig så himla ledsen och irriterad att det faktiskt finns sådana människor. Vad är det för fel med den här världen kan man ju fråga sig.

Kommentera

