Svansvakt

Åh vad jag älskar den här stan. Satt på tunnelbanan efter att ha jobbat över till 18.30 på min obetalda praktik. Får plötsligt syn på ett vagt bekant ansikte. Han får syn på mig och lyser upp. Han är stammis på ett av mina favvostarbucks i Harlem som jag inte varit på sedan i november. Vi har pratat där en tre-fyra gånger. Han kom fram och vi tjötade lite. Önskade varann gott nytt år och gick skilda vägar. Ibland är den här enorma staden som en småstad och kontrasten är väldigt härlig!

Nu är jag hemma hos Maria som dagen till ära ska laga southern food till mig som tack för att jag ska vara kattvakt till hennes bebisar igen i helgen.

20130117-190255.jpg

Det här inlägget postades i Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

