Kokos? Japp, i frysen!

Eftersom jag är sjuk och inte kan gå på min danslektion idag föll valet på det enda vettiga alternativet. Vila? Plugga? Titta på meningslösa tv-serier? Nope. Gick och handlade med Alysse och lagade sedan svensk middag till henne och hennes rumskompisar som tack för att de ställt upp så mycket. Korv Stroganoff till huvudrätt (tack för kryddmixen mamma!) och chokladbollar till efterrätt. Alltihop gick hem men jag tror att chokladbollarna fick plus i kanten.

När jag skulle köpa ingredienser till chokladbollarna gick allt bra fram tills jag började leta efter nåt att rulla dem i. Att de inte hade pärlsocker förvånade mig inte. Men kokos hade jag ändå förväntat mig. Vi gick varenda gång upp och ner två gånger och letade och frågade personal. Icke sa Nicke! Envis som jag är jag längs en av gångarna igen och en av herrarna som packade upp varorna frågade på spanska om jag hittade vad jag letade efter. Jag sa (på engelska) att jag letade efter kokosflingor. Han svarade att jag skulle kolla i frysdisken. Jag tittade på honom och sa återigen att jag letade efter kokosflingor. Herrn log och bad en av de yngre pojkarna att visa oss.
De låg på det enda naturliga stället att leta på – under skinkkroketterna:

20130122-204339.jpg
Funkade utmärkt men lite konstigt att behöva tina kokosen innan man rullar chokladbollarna.

20130122-205255.jpg

Det här inlägget postades i Kontraster. Bokmärk permalänken.

Kommentera

