Kyrklig middag?

Vissa dagar ifrågasätter man sig själv och sina skills. Idag var lite en sån dag. Efter en kass, kass, kass dag på praktiken ville jag mest bara åka hem och gömma mig. Men under kvällens dränerande seminarium blev jag uppmuntrad av en kommentar. I slutet på seminariet frågade jag en av tjejerna som jag utbytt kanske tre ord med under kursens gång om hon var okej. Hon verkade inte riktigt vara sig själv. Hon började prata om några riktigt tuffa utmaningar hon mötte på sin praktik. Jag socionomade henne i fem minuter och började sedan packa ihop mina saker. Professorn frågade henne samma sak när hon gick mot utgången och tjejen svarade att saker och ting för närvarande är tuffa på praktiken, men att hon kände sig väldigt lättad efter att ha pratat med mig. Hon vände sig sedan om och tackade mig innan hon gick.

Vissa dagar undrar jag om jag verkligen har några skills inom detta eller om det bara är mina vänner som är bekväma med att anförtro sig till mig och att jag därför inbillar mig att jag har några. Sådana dagar gör kommentarer som dessa under. Och faktum är, att även om min handledare fortfarande inte känner igen mig (när jag kom tillbaka från 1 veckas jullov frågade han en annan kollega vem jag var, efter att jag varit där i fyra månader), så frågar klienter specifikt efter att få prata med mig efter att ha träffat mig en gång och trots att de inte är ”mina” klienter. Så jag avslutar denna dag med att tänka att jag nog faktiskt gör någonting rätt.

Två random tankar i slutet på dagen: 1. Jag måste lära mig spanska, att prata spanska när man inte kan det är fruktansvärt ansträngande. Hade en spansktalande klient som jag pratade med i trettio minuter idag. Jag kan INTE spanska! 2. Eftersom jag var för trött för att egentligen tänka på mat ikväll köpte jag ett litet paket med ostbitar, kex och vindruvor på Wholefoods till middag. Sätter tänderna i kexet och inser att det är oblater. Fick fullkomlig flashback till nattvarden i kyrkan när jag var barn.Image

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kyrklig middag?

  1. Tove skriver:

    Hahahaha oblater till middag, det gjorde min dag lite! Jag är förövrigt övertygad om att du är en grym socionom!

Kommentera

