No gays allowed

Jag vet inte vad det är frågan om – pendlar mellan att älska och hata detta landet. Kommer bli knäpp av detta förr eller senare. En vän som i äkta amerikansk anda är en riktig go-getter entreprenör inspirerade mig till tusen imorse. Sedan fick jag ett mail från en mailing-lista jag är med på och jag blev genast lite grinig på the land of the free. Detta stod i mailet:
”Breaking: Over 100 schools in the state of Georgia say ‘No Gays Allowed!’ – and are still taking over $170 million away from public coffers.

Georgia lawmakers want to add millions more to this program that supports schools who explicitly ban gay and lesbian students. But, they won’t be able to ignore state education officials who make it clear that all schools that receive state support must not discriminate against gay and lesbian students.

The Department of Education head, John D. Barge, could make it clear that this kind of discrimination is not acceptable. Let’s get him on the record now!”
Vill ni skriva under namnlistan för att undvika denna bakåtsträvande diskriminering av homosexuella elever, vänligen klicka här.

Det här inlägget postades i Random. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till No gays allowed

  1. jenny i maine skriver:

    Verkligen bakåtsträvande diskriminering. Man blir så ledsen. Mer positivt är att Maine numera tillåter same-sex marriage!

  2. jenny i maine skriver:

    Jag skrev på förresten🙂

Kommentera

