NY-kärlek

Att leva i New  York blir på något sätt lite som att vara i ett långvarigt förhållande med någon som du är sådär störtkär i. Det är lite stormigt, och ibland glömmer du hur mycket du älskar personen när saker blir vardagliga. Men så visar sig de där egenskaperna som gjorde att du föll som en fura från första början och pirret i maggropen vaknar igen. Jag kanske gnäller en del över mitt liv här trots att jag egentligen älskar det. Senaste veckan har jag verkligen fastnat i det grå vardagstänket och mest gnällt över disken känns det som. Men så börjar man spontanprata med någon härlig människa i affären, promenerar genom pittoreska Park Slope mitt i natten, eller går förbi detta i tunnelbanan och så påminns man om pirret i magen. Älskar alla kreativa uttryck man kan bevittna varje dag i den här stan.

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

Kommentera

