Ikea

Var på Ikea med Alysse och Regina i lördags. Lite konstigt var det allt att vara på Ikea i ett annat land, men kändes också väldigt hemmavant.

20130206-082653.jpg
Blev ju såklart en köttbulletallrik.

20130206-082742.jpg
Damerna i all sin prakt.

20130206-082817.jpg
Alla skyltar var på engelska och spanska.

20130206-082845.jpg
Alla spisar, gasspisar så klart. Fast såg något fult aber till elspis undangömd i ett hörn nånstans.

20130206-082932.jpg
Det testades sängar och jag siktade dåligt i mitt försök att dölja dubbelhakan.

En väldigt trevlig utflykt måste jag säga. Kom till matvarumarknaden och fick syn på att de har riktig svensk ost. Det bokstavligt talat vattnades i munnen på mig, men eftersom en pyttebit Västerbotten kostade en arm och ett ben nöjde jag mig med att titta längtansfullt.

Det här inlägget postades i Kontraster. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ikea

  1. jenny i maine skriver:

    Åh IKEA kommer vara min räddare i nöden! Hur kommer det sig att du inte är där oftare och köper ”svenska delikatesser”? Lång resväg?

Kommentera

