”My girl”

Alla hjärtans dag var fin på ett klyschigt amerikanskt sätt med en trevlig dejt innehållandes många skratt.

Såg för övrigt något alldeles bedårande här i mitt kvarter. Hörnbutiken har ett blomsterstånd utanför. När jag kom ut från butiken igår och stod och fipplade med min väska fick jag syn på honom. Han stod och valde bland buketterna. När han valt inspekterade han noggrant varje blomma i buketten. Luktade på dem och stirrade ut i tomma intet med en sammanbiten min innan ett leende spred sig över hans ansikte. Han nickade förnöjt, räckte buketten till den tandlösa gamla herren som sålde blommorna och halade upp plånboken ur sin bakficka.

Plånboken hade spindelmannen på sig och det tog en lång stund för honom att lista ut vilka sedlar han behövde ge försäljaren. Buketten nådde från hans huvud ner till midjan och han höll den högaktningsfullt. Jag frågade hur gammal han var och han deklarerade högljutt att han minsann är fem år gammal. Jag frågade om blommorna var till mamma varpå han skrattade överseende åt mig och förklarade att det var pappas uppgift att köpa blommor till mamma och nickade mot en man som stod 1.5 meter bort och omsorgsfullt valde bukett. När jag frågade vem han köpte blommor till log han stolt, visade gluggen där en framtand saknades, och förklarade att blommorna var till ”my girl”. Jag blev lite kär i denna lilla kille på stört.

Det här inlägget postades i NY romance. Bokmärk permalänken.

Kommentera

